Видео:Окончания в английском языкеСкачать
XI. Read the text and do the test, using the expressions: True, False, No information. Прочтите текст и выполните тест.
( 1 – true-верно, 2 – false- неверно, 3 – no information-нет в тексте)
1) Гиппократ родился в 530 году до нашей эры.
2) Он был сыном учителя.
3) Он изучал медицину.
4) Он ездил из города в город, где практиковал хирургию.
5) Он открыл мед. школы в Италии и других городах.
6) Гиппократ учил своих учеников осматривать пациента внимательно.
7) Гиппократ лечил болезни с помощью трав и разных лекарств.
8) Он наблюдал за болезнями такими как холера, чума и другими.
9) Некоторые его работы, книги до сих пор важны.
10) Он является основателем периодической таблицы.
XII. Choose the right word and fill in. Заполните пропуски подходящей посмыслу формой слова.
1.Hippocrates was born in 460 BC…
(in Greece, on the Island, in the USA).
2. Hippocrates studied (music, History, medicine) and then he… (run jumped, went) from town to town;
3. His known that he (discoed, established, drove out) the plague from (Greece, France, Italy, Athens)
4. Hippocrates know as an… (bad, poor, serious, excellent) doctor and a teacher of …(biology, surgery, chemistry music, medicine).
5. Hippocrates treated … (diseases by exercise, gymnastics, drugs, diet, salt water baths, massage , and suitable medicine).
6. He observed diseases such a … (mumps, anemia , malaria , chicken pox, pneumonia , tuberculosis).
7. Hippocrates made medicine a…(profession, business, science, trade, art).
8. He is often called «the father» of… (Chemistry Biology, Humanities, Philosophy, Medicine).
9. The Hippocrates Oath is a collection of… (laws, works. compositions, promises).
10. Hippocrates freed (освободился) medicine from… (drugs, treatment, superstition — суеверия).
XIII. Answer the following questions in English using the text in the opened book. Ответьте на вопросы по тексту:
1) When was Hippocrates born?
2) How did he practice the art of medicine?
3) How did Hippocrates drive out the plague from Athens?
4) Was Hippocrates an excellent doctor and a teacher of medicine?
5) How did Hippocrates teach his pupils to examine the patient?
6) How did Hippocrates treat diseases?
7) What are the words, added to the medical language, by Hippocrates?
8) Who is the most famous of all the Greek doctors?
9) Why is Hippocrates called «the Father of Medicine».
10) How is a collection of promises, written by Hippocrates, called?
XIV. Speaking practice. Развитие навыков монологической речи.
Retell the text according to the table. Перескажите текст о Гиппократе по схеме:
When we speak about a great scientist we should speak about:
Where and when was Hippocrates born? | He was born in… |
How did he practice the art of medicine? | He studied medicine and… |
How did Hippocrates drive out the plague from Athens? | He drove out the plague from… |
Was Hippocrates an excellent doctor and a teacher of medicine? | He was an excellent doctor … |
How did Hippocrates teach his pupils to examine the patient? | Hippocrates taught his pupils to examine… |
How did Hippocrates treat diseases? | He treated diseases by… |
What are the words, added to the medical language, by Hippocrates? | He added to the medical language such words as… |
Who is the most famous of all the Greek doctors? | Hippocrates is… |
Why is Hippocrates called “the Father of Medicine”? | Hippocrates made medicine… |
How is a collection of promises, written by Hippocrates, called? | The Hippocratic Oath |
XV. Acting out the dialogue (развитие навыков диалогической речи)
Write out English equivalents of the following word-combinations: a book English for medical colleges and vocational schools p. 133.
Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний:
— собрание было проведено
— отметить окончание медицинского колледжа
— посвятить всю свою жизнь защите здоровья людей
— не вредить больным
1.Acting out the dialogue;
2.Reading of the Hippocrates Oath
The Hippocratic Oath.
The young specialists promised to give all their strength, knowledge and abilities to people who need their help. They promised to devote all their life to the protection of people’s health, to the fight against diseases, not to do any harm to their patients. They promised to be true to their profession.
3. Presentation of Hippocrates’s life in English.
XVI. Summary of the lesson: your homework will be to retell the text about Hippocrates.
5. Список литературы
Английский язык для медицинских колледжей и училищ. Л.Г.Козырева, Т.В.Шадская. Ростов-на-Дону «Феникс» 2011г..315 стр.
Английский язык для медицинских колледжей и училищ. Л.Г. Баранова, Т.В. Шадская. Москва, 2007..334 стр.
Новый англо-русский медицинский словарь. Под общей редакцией д-ров мед.наук, проф. М.С.Бенюмовича, В.Л.Ривкина.ABBYY Press Москва 2009г.832 стр.
Приложения
Introduction of the lesson.
The theme of our lesson is «Hippocrates – «The Father of Medicine»
Objectives of the lesson are : at the lesson you will:
a) learn new words and word-combinations on the topic;
b) develop reading skills;
c) answer questions;
d) practice your Grammar: the using of the verbs «to be» «to have», you’ll see the presentation of the verbs;
e) read the dialogue «The Hippocratic Oath»;
f) retell the text about Hippocrates.
Phonetic drill.
Let’ s begin with phonetic drill. Look at the words and repeat after me.
2. Athens 9.Relapse
3. The Hippocratic Oath 10.Convalescence
4. The Oath of Hippocrates 11.Famous
5. Pneumonia 12.The medical code of honour
6. Tuberculosis 13.Science
7. Malaria 14.Chronic
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-22; просмотров: 2405
Видео:Окончание учебного года отметили мастер-классомСкачать
Контрольная работа Rainbow English 4. Unit 1. Вариант 1
1. Вставь в пропуски do или does, чтобы закончить вопросы.
- Do you have friends at school? — У тебя есть друзья в школе?
- Where does John Finn swim? — Где плавает Джон Финн?
- Do they have brothers or sisters? — У них есть братья или сёстры?
- Why does Sally often watch old films? — Почему Салли часто смотрит старые фильмы?
- What books does your cousin like to read? — Какие книги нравится читать твоей двоюродной сестре?
- Do lions and tigers live in Africa? — Львы и тигры живут в Африке?
2. Используй соответствующие слова из рамки, чтобы закончить вопросы.
- When does she drink milk? — In the evening. — Когда она пьет молоко? — Вечером.
- Who do you see by the lake? — Mr Webster. — Кого ты видишь у озера? — Мистера Вебстера.
- What books does he like to read? — English and Russian books. — Какие книги он любит читать? — Английские и русские книги.
- Where do they go in the morning? — To school. — Куда они идут утром? — В школу.
- Why does she watch old films? — She likes them. — Почему она смотрит старые фильмы? — Они ей нравятся.
3. Соотнеси русские и английские словосочетания.
- собаки моей дочери — f) my daughter’s dogs
- собаки моих дочерей — b) my daughters’ dogs
- пианино двоюродного брата — e) my cousin’s piano
- пианино двоюродных братьев — c) my cousins’ piano
- цвет птицы — a) the bird’s colour
- цвет птиц — d) the birds’ colour
4. Расставь наречия из рамки в соответствующем порядке (от никогда до всегда).
- never — никогда
- sometimes — иногда
- often — часто
- usually — обычно, как правило
- always — всегда
Примечание: Запомните именно такую последовательность. В учебных материалах она может выглядеть по-другому (обычно путают местами usually и often), но именно такой порядок считается правильным.
5. Впиши недостающие буквы в новые слова.
- cousin — двоюродный брат/сестра
- programme — программа
- music — музыка
- watch — наблюдать/часы
- listen — слушать
- work — работа
6. Прочитай текст и обведи номера неверных утверждений после него.
Linda Parson
Hi, I’m Linda Parson. I’m from London. I have a family. It is not big. I have a husband and a daughter. We are good friends. My husband is not at work at the weekend. We are together in our house. We often watch television and listen to music.
Привет, я Линда Парсон. Я из Лондона. У меня есть семья. Она не большая. У меня есть муж и дочь. Мы хорошие друзья. Мой муж не работает по выходным. Мы вместе в нашем доме. Мы часто смотрим телевизор и слушаем музыку.
Ответ: Неверные утверждения выделены жирным шрифтом.
- Linda is from Australia. — Линда из Австралии.
- Linda’s family is big. — Семья Линды большая.
- Linda has a son. — У Линды есть сын.
- Linda and her husband are at their house at the weekend. — Линда и ее муж в своем доме на выходных.
- Linda’s husband doesn’t go to work on Sundays and on Saturdays. — Муж Линды не ходит на работу по воскресеньям и субботам.
Видео:Окончание - ing / герундий/ английский словарный запас расширен в 5 разСкачать
They are not carrying out Они не проводят опыт сейчас .
An experiment now.
Is he preparing Latin at present? Готовит ли он латынь сейчас?
No, he is not (isn̓t). Нет.
Как образуются: а) отрицательная форма; б) вопросительная форма; в) краткий ответ?
VIII*. Поставьте изменяемую часть сказуемого в соответствующей форме (письменно):
1. What (to be) you doing now? I (to be) preparing for my credit test in Physics. 2. Yesterday from 2 till 6 o̓clock we (to be) working at our scientific laboratory. 3. When I was at my sister̓s at 4 p.m. yesterday she (to be) learning Latin. 4. Tomorrow at 5 p.m. I (to be) preparing a lecture.
IX. Напишите общий и специальные вопросы к следующему предложению:
They were taking the examination at 10 o̓clock yesterday.
X. Выучите следующие словосочетания, обращая внимание на предлоги:
To happen to, devoted to, to fight for, to fight against, to be going to, to listen to, first of all, to be true to smb (smth), to do harm to smb.
XI. 1. Прочтите текст G. Найдите в нем предложения, содержащие Continuous Tense, повелительное наклонение, и переведите эти предложения. 2. Опишите Бориса. 3. Выучите слова клятвы врача. 4. Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний:
как тебе посчастливилось-?; произносить речь; не вредить (своим) больным; бывшие студенты.
Text G. The Oath of Future Doctors
O.: Hallo! Where are you going from, Boris? В .: Hallo, Oleg! I am returning home from the Institute. O.: Why so late? В .: I was at the meeting. O.: What meeting? В .: The meeting was held 1 to mark the graduation from the Institute of
Our sixth-year students. O.: And how did you happen to be there? В .: I was invited ( меня пригласили ) to attend the meeting. O.: Tell me, please, was there anything interesting at the meeting? В .: First of all I must say that it was a very solemn ( торжественная )
Ceremony. Our former sixth-year students, now young specialists,
Looked very happy and excited. O.: Who made a speech? B.: The rector did. While he was making his speech everybody was
Listening to him with great attention. You know, our rector is a brilliant speaker. I shall always remember the words of the professional oath which the young specialists were repeating after the rector.
O.: What is the essence ( сущность ) of this oath?
В .: The young specialists promised ( обещали ) to give all their strength, knowledge and abilities to people who need their help. They promised to devote all their life to the protection of people̓s health, to the fight against diseases, not to do any harm to their patients. They promised to be true to their profession.
O.: Really, it is a great oath.
B.: Then one of the former sixth-year students handed over our Institute banner ( знамя ) to a first-year student. When he was doing that I felt great excitement. Now I understand still better all the responsibility which I am going to take after my graduation, that great responsibility which my future work of a doctor will require.
Note
1 THE MEETING WAS HELD — СОБРАНИЕ БЫЛО ПРОВЕДЕНО
CLASS ASSIGNMENTS
XII. Form the nouns and translate them: a) from the verbs by the suffix -ment: to achieve, to treat, to appoint, to require, to excite; b) from the adjectives by the suffix -(i)ty: human, able, active, possible, responsible, real, formal, rapid.
XIII. Substitute the words of close meaning for the words in bold type:
He was nervous. 2. They came back in time. 3. When I was reading my sister was preparing her lessons. 4. We received a letter yesterday. 5. They appointed the time of their meeting. 6. We are grown-ups and understand well our responsibility for the health of people.
XIV. Translate the participles. Give the corresponding infinitives:
Studying, entering, getting, dying, returning, treating, performing.
XV. From the predicates given in brackets pick out and insert the correct one:
Who- home now? Who usually- home in the evening (returns, is returning)? 2. Doctor P. — the operation a week ago. Doctor P. — the operation from 10 till 12 a.m. yesterday (performed, was performing). 3. I- a corpse at 2 p.m. tomorrow. I- a corpse tomorrow (shall dissect, shall be dissecting).
XVI. Answer the following questions:
Последнее изменение этой страницы: 2019-04-19; Просмотров: 245; Нарушение авторского права страницы
🎥 Видео
Collocations - Правильное сочетание слов делает речь естественной и беглой!Скачать
СЛОВООБРАЗОВАНИЕ В ЕГЭ ПО АНГЛИЙСКОМУ НА МАКСИМУМ | ЗАДАНИЯ №25-29 | УмскулСкачать
Нулевое окончание. Что такое Нулевое окончание? Изучаем состав слова!Скачать
Косвенная речь (reported speech) в английском языке | Грамматика английского языка | [Верните Макса]Скачать
Minime English. Окончание учебного года в английских школах.Скачать
Косвенная речь и согласование времен в английском за 5 минут | таблица для скачиванияСкачать
Словообразование на максимум | Задания 29-34Скачать
Произношение окончания -ED - English SpotСкачать
Когда используются окончания -s and -es?Скачать
Косвенная речь в английском языке [Reported Speech]Скачать
Unit 49 (50) Косвенная речь в английском: по каким правилам переводить предложения в косвенную речьСкачать
Unit 42 Слова согласия too, either, so, neither - "тоже" | OK English ElementaryСкачать
Урок 5. Когда в конце глаголов ставится буква S / Простое объяснениеСкачать
Как сказать на английском В КОНЦЕ КОНЦОВ?Скачать
Словообразование в английском: суффиксы и приставки | Word FormationСкачать
Прямая и косвенная речь в английском языке | Грамматика английского языка | EnglishDomСкачать
Unit 35 Reported Speech (4) Согласование времен в косвенной речи 📗Английский Advanced | OK EnglishСкачать