Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний собрание было проведено

Видео:20 самых популярных словосочетаний на английскомСкачать

20 самых популярных словосочетаний на английском

XI. Read the text and do the test, using the expressions: True, False, No information. Прочтите текст и выполните тест.

( 1 – true-верно, 2 – false- неверно, 3 – no information-нет в тексте)

1) Гиппократ родился в 530 году до нашей эры.

2) Он был сыном учителя.

3) Он изучал медицину.

4) Он ездил из города в город, где практиковал хирургию.

5) Он открыл мед. школы в Италии и других городах.

6) Гиппократ учил своих учеников осматривать пациента внимательно.

7) Гиппократ лечил болезни с помощью трав и разных лекарств.

8) Он наблюдал за болезнями такими как холера, чума и другими.

9) Некоторые его работы, книги до сих пор важны.

10) Он является основателем периодической таблицы.

XII. Choose the right word and fill in. Заполните пропуски подходящей посмыслу формой слова.

1.Hippocrates was born in 460 BC…

(in Greece, on the Island, in the USA).

2. Hippocrates studied (music, History, medicine) and then he… (run jumped, went) from town to town;

3. His known that he (discoed, established, drove out) the plague from (Greece, France, Italy, Athens)

4. Hippocrates know as an… (bad, poor, serious, excellent) doctor and a teacher of …(biology, surgery, chemistry music, medicine).

5. Hippocrates treated … (diseases by exercise, gymnastics, drugs, diet, salt water baths, massage , and suitable medicine).

6. He observed diseases such a … (mumps, anemia , malaria , chicken pox, pneumonia , tuberculosis).

7. Hippocrates made medicine a…(profession, business, science, trade, art).

8. He is often called «the father» of… (Chemistry Biology, Humanities, Philosophy, Medicine).

9. The Hippocrates Oath is a collection of… (laws, works. compositions, promises).

10. Hippocrates freed (освободился) medicine from… (drugs, treatment, superstition — суеверия).

XIII. Answer the following questions in English using the text in the opened book. Ответьте на вопросы по тексту:

1) When was Hippocrates born?

2) How did he practice the art of medicine?

3) How did Hippocrates drive out the plague from Athens?

4) Was Hippocrates an excellent doctor and a teacher of medicine?

5) How did Hippocrates teach his pupils to examine the patient?

6) How did Hippocrates treat diseases?

7) What are the words, added to the medical language, by Hippocrates?

8) Who is the most famous of all the Greek doctors?

9) Why is Hippocrates called «the Father of Medicine».

10) How is a collection of promises, written by Hippocrates, called?

XIV. Speaking practice. Развитие навыков монологической речи.

Retell the text according to the table. Перескажите текст о Гиппократе по схеме:

When we speak about a great scientist we should speak about:

Where and when was Hippocrates born?He was born in…
How did he practice the art of medicine?He studied medicine and…
How did Hippocrates drive out the plague from Athens?He drove out the plague from…
Was Hippocrates an excellent doctor and a teacher of medicine?He was an excellent doctor …
How did Hippocrates teach his pupils to examine the patient?Hippocrates taught his pupils to examine…
How did Hippocrates treat diseases?He treated diseases by…
What are the words, added to the medical language, by Hippocrates?He added to the medical language such words as…
Who is the most famous of all the Greek doctors?Hippocrates is…
Why is Hippocrates called “the Father of Medicine”?Hippocrates made medicine…
How is a collection of promises, written by Hippocrates, called?The Hippocratic Oath

XV. Acting out the dialogue (развитие навыков диалогической речи)

Write out English equivalents of the following word-combinations: a book English for medical colleges and vocational schools p. 133.

Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний:

— собрание было проведено

— отметить окончание медицинского колледжа

— посвятить всю свою жизнь защите здоровья людей

— не вредить больным

1.Acting out the dialogue;

2.Reading of the Hippocrates Oath

The Hippocratic Oath.

The young specialists promised to give all their strength, knowledge and abilities to people who need their help. They promised to devote all their life to the protection of people’s health, to the fight against diseases, not to do any harm to their patients. They promised to be true to their profession.

3. Presentation of Hippocrates’s life in English.

XVI. Summary of the lesson: your homework will be to retell the text about Hippocrates.

5. Список литературы

Английский язык для медицинских колледжей и училищ. Л.Г.Козырева, Т.В.Шадская. Ростов-на-Дону «Феникс» 2011г..315 стр.

Английский язык для медицинских колледжей и училищ. Л.Г. Баранова, Т.В. Шадская. Москва, 2007..334 стр.

Новый англо-русский медицинский словарь. Под общей редакцией д-ров мед.наук, проф. М.С.Бенюмовича, В.Л.Ривкина.ABBYY Press Москва 2009г.832 стр.

Приложения

Introduction of the lesson.

The theme of our lesson is «Hippocrates – «The Father of Medicine»

Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний собрание было проведено

Objectives of the lesson are : at the lesson you will:

a) learn new words and word-combinations on the topic;

b) develop reading skills;

c) answer questions;

d) practice your Grammar: the using of the verbs «to be» «to have», you’ll see the presentation of the verbs;

e) read the dialogue «The Hippocratic Oath»;

f) retell the text about Hippocrates.

Phonetic drill.

Let’ s begin with phonetic drill. Look at the words and repeat after me.

2. Athens 9.Relapse

3. The Hippocratic Oath 10.Convalescence

4. The Oath of Hippocrates 11.Famous

5. Pneumonia 12.The medical code of honour

6. Tuberculosis 13.Science

7. Malaria 14.Chronic

Последнее изменение этой страницы: 2016-07-22; просмотров: 2401

Видео:СЛОВООБРАЗОВАНИЕ В ЕГЭ ПО АНГЛИЙСКОМУ НА МАКСИМУМ | ЗАДАНИЯ №25-29 | УмскулСкачать

СЛОВООБРАЗОВАНИЕ В ЕГЭ ПО АНГЛИЙСКОМУ НА МАКСИМУМ | ЗАДАНИЯ №25-29 | Умскул

They are not carrying out Они не проводят опыт сейчас .

An experiment now.

Is he preparing Latin at present? Готовит ли он латынь сейчас?

No, he is not (isn̓t). Нет.

Как образуются: а) отрицательная форма; б) вопросительная форма; в) краткий ответ?

VIII*. Поставьте изменяемую часть сказуемого в соответствующей форме (письменно):

1. What (to be) you doing now? I (to be) preparing for my credit test in Physics. 2. Yesterday from 2 till 6 o̓clock we (to be) working at our scientific laboratory. 3. When I was at my sister̓s at 4 p.m. yesterday she (to be) learning Latin. 4. Tomorrow at 5 p.m. I (to be) preparing a lecture.

IX. Напишите общий и специальные вопросы к следующему предложению:

They were taking the examination at 10 o̓clock yesterday.

X. Выучите следующие словосочетания, обращая внимание на предлоги:

To happen to, devoted to, to fight for, to fight against, to be going to, to listen to, first of all, to be true to smb (smth), to do harm to smb.

XI. 1. Прочтите текст G. Найдите в нем предложения, содержащие Continuous Tense, повелительное наклонение, и переведите эти предложения. 2. Опишите Бориса. 3. Выучите слова клятвы врача. 4. Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний:

как тебе посчастливилось-?; произносить речь; не вредить (своим) больным; бывшие студенты.

Text G. The Oath of Future Doctors

O.: Hallo! Where are you going from, Boris? В .: Hallo, Oleg! I am returning home from the Institute. O.: Why so late? В .: I was at the meeting. O.: What meeting? В .: The meeting was held 1 to mark the graduation from the Institute of

Our sixth-year students. O.: And how did you happen to be there? В .: I was invited ( меня пригласили ) to attend the meeting. O.: Tell me, please, was there anything interesting at the meeting? В .: First of all I must say that it was a very solemn ( торжественная )

Ceremony. Our former sixth-year students, now young specialists,

Looked very happy and excited. O.: Who made a speech? B.: The rector did. While he was making his speech everybody was

Listening to him with great attention. You know, our rector is a brilliant speaker. I shall always remember the words of the professional oath which the young specialists were repeating after the rector.

O.: What is the essence ( сущность ) of this oath?

В .: The young specialists promised ( обещали ) to give all their strength, knowledge and abilities to people who need their help. They promised to devote all their life to the protection of people̓s health, to the fight against diseases, not to do any harm to their patients. They promised to be true to their profession.

O.: Really, it is a great oath.

B.: Then one of the former sixth-year students handed over our Institute banner ( знамя ) to a first-year student. When he was doing that I felt great excitement. Now I understand still better all the responsibility which I am going to take after my graduation, that great responsibility which my future work of a doctor will require.

Note

1 THE MEETING WAS HELD — СОБРАНИЕ БЫЛО ПРОВЕДЕНО

CLASS ASSIGNMENTS

XII. Form the nouns and translate them: a) from the verbs by the suffix -ment: to achieve, to treat, to appoint, to require, to excite; b) from the adjectives by the suffix -(i)ty: human, able, active, possible, responsible, real, formal, rapid.

XIII. Substitute the words of close meaning for the words in bold type:

He was nervous. 2. They came back in time. 3. When I was reading my sister was preparing her lessons. 4. We received a letter yesterday. 5. They appointed the time of their meeting. 6. We are grown-ups and understand well our responsibility for the health of people.

XIV. Translate the participles. Give the corresponding infinitives:

Studying, entering, getting, dying, returning, treating, performing.

XV. From the predicates given in brackets pick out and insert the correct one:

Who- home now? Who usually- home in the evening (returns, is returning)? 2. Doctor P. — the operation a week ago. Doctor P. — the operation from 10 till 12 a.m. yesterday (performed, was performing). 3. I- a corpse at 2 p.m. tomorrow. I- a corpse tomorrow (shall dissect, shall be dissecting).

XVI. Answer the following questions:

Выпишите английские эквиваленты следующих словосочетаний собрание было проведено

Последнее изменение этой страницы: 2019-04-19; Просмотров: 244; Нарушение авторского права страницы

Видео:TO FEAST или TO FIST? Долгий и краткий звук /i/ – косяки русского акцента и английское произношениеСкачать

TO FEAST или TO FIST? Долгий и краткий звук /i/ – косяки русского акцента и английское произношение

ПОМОГИТЕ ПОЖАЛУЙСТА
Найти английские эквиваленты этих слов и словосочетаний:

любой вид деятельности, свободное время,удовольствие, почти любого возраста, общие категории, могут частично совпадать, изделия ручного труда, живопись, графическое искусство, много возможностей, магнитофонные записи, изучение балета, масляные краски, акварельные краски, самый распространенный, марки и монеты, автографы, пуговицы, мастерски, вовлекаться в, вязание крючком, шитье, наборы, керамика, изготовление ювелирных изделий, соревнование, физические упражнения, боулинг, рыбалка, скалолазание, становятся чрезвычайно популярными, частные коллекция книг, основа (ядро) некоторых библиотек, мирового значения, тематические коллекции, особенно ценят, издания с автографом автора, по определенной теме, научная беллетристика, тысячи томов, насколько возможно, различные языки, необычной формы, уникальные иллюстрации, на ярмарках-распродажах.

🎥 Видео

Косвенная речь (reported speech) в английском языке | Грамматика английского языка | [Верните Макса]Скачать

Косвенная речь (reported speech) в английском языке | Грамматика английского языка | [Верните Макса]

Прямая и косвенная речь в английском языке | Грамматика английского языка | EnglishDomСкачать

Прямая и косвенная речь в английском языке | Грамматика английского языка | EnglishDom

Как строить предложения в английском языке - СХЕМА ПОРЯДОК СЛОВСкачать

Как строить предложения в английском языке - СХЕМА ПОРЯДОК СЛОВ

Словообразование в английском: суффиксы и приставки | Word FormationСкачать

Словообразование в английском: суффиксы и приставки | Word Formation

Offer или Suggest. А вы знаете разницу? Английский язык по-умномуСкачать

Offer или Suggest. А вы знаете разницу? Английский язык по-умному

Unit 41 (42) Слова too, either, so, neither, nor, чтобы согласиться с собеседником на английскомСкачать

Unit 41 (42) Слова too, either, so, neither, nor, чтобы согласиться с собеседником на английском

Слово ИХНИЙ: бомбёж преподавателя английского | Virginia BeowulfСкачать

Слово ИХНИЙ: бомбёж преподавателя английского | Virginia Beowulf

Возвратные местоимения | Английский языкСкачать

Возвратные местоимения | Английский язык

Unit 92 Слово TOO - СЛИШКОМ с прилагательными и наречиямиСкачать

Unit 92 Слово TOO - СЛИШКОМ с прилагательными и наречиями

Практика аудирования на английском языке с быстрым произношением | Погрузитесь в англоязычную средуСкачать

Практика аудирования на английском языке с быстрым произношением | Погрузитесь в англоязычную среду

Как отвечать на вопросы в английском?Скачать

Как отвечать на вопросы в английском?

Unit 47. Reported speech, Косвенная речь: He said that… (урок 1)Скачать

Unit 47. Reported speech, Косвенная речь: He said that… (урок 1)

Порядок слов в английском предложении. Грамматика простоСкачать

Порядок слов в английском предложении. Грамматика просто

Русский язык | Прямая речьСкачать

Русский язык | Прямая речь

Косвенная речь в английском языке [Reported Speech]Скачать

Косвенная речь в английском языке [Reported Speech]

Unit 50 Вопрос к сложному предложению. Порядок слов в английском вопросеСкачать

Unit 50 Вопрос к сложному предложению. Порядок слов в английском вопросе
Поделиться или сохранить к себе: