Английские эквиваленты следующих словосочетаний

Видео:Контр 6 по англ (CHECK UPON OVERPOWERFUL GOVERNMENT)Скачать

Контр 6 по англ (CHECK UPON OVERPOWERFUL GOVERNMENT)

Найдите в тексте английские эквиваленты следующих
словосочетаний:

Функциональная организация; действия компьютера;
связывать друг с другом; вводить информацию извне; делать
информацию доступной; выполнять вычисления;
выводить информацию; блок управления; выдавать команды;
заставлять выполнять команды; выходное устройство;
внешний мир; связываться друг с другом; комбинация
электрических импульсов; холостой импульс; импульсы,
распознаваемые компьютером.

As we know, all computer operations can be grouped into five functional categories. The method in which these five functional categories are related to one another represents the functional organization of a digital computer. By studying the functional organization, a broad view of the computer is received. The five major functional units of a digital computer are: 1) Input— to insert outside information into the machine; 2) Storage or memory — to store information and make it avail
able at the appropriate time; 3) Arithmetic-logical unit — to
perform the calculations; 4) Output — to remove data from the
machine to the outside world and 5) Control unit — to cause
all parts of a computer to act as a team. Figure 5 shows how the five functional units of the computer act together. A complete set of instructions and data are usually fed through the input equipment to the memory where they are stored. Each instruction is then fed to the control unit. The control unit interprets the instructions and issues commands to the other functional units to cause operations to be performed on the data. Arithmetic operations are performed in the arithmetic-logical unit, and the results are then fed back to the memогу. Information may be fed from either the arithmetic unit or the memory through the output equipment to the outside world. The five units of the computer must communicate with each other. They can do this by means of a machine language which uses a code composed of combinations of electric pulses. These pulse combinations are usually represented by zeros and ones, where the one may be a pulse and the zero — a no-pulse. Numbers are communicated between one unit and another by means of these one-zero or pulse — no-pulse combinations. The input has the additional job of converting the information fed in by the operator into machine language. In other words, it transaltes from our language into the pulse — no-pulse combinations understandable to the computer. The output’s additional job is converting the pulse — no-pulse combinations into a form understandable to us, such as a printed report.

Видео:Контр 7 по английскому (Constitutional and human rights)Скачать

Контр 7 по английскому (Constitutional and human rights)

Найдите в тексте английские эквиваленты следующих словосочетаний

Сложная сеть электронных цепей; возможные состояния; хранить (запоминать) числа; обрабатывать символы; размагничивать сердечники; обработка информации; информация в виде команд; символы, называемые данными; выполнять математические операции; выдавать результаты; обеспечивать необходимую информацию; основные свойства; сложение, вычитание, деление, умножение; возведение в степень; средства для общения с пользователем; устройство ввода; дисковод; считывать информацию; вывод информации; катоднолучевая трубка; выполнять тысячи логических операций; без устали; находить решение задачи; человек; в соответствии с введен¬ной программой; вырабатывать свои суждения; возможно¬сти ограничены программой, заложенной в него человеком; дать требуемую информацию; электрические импульсы; мгновенно производить огромное количество математических операций.

Сам текст
WHAT IS A COMPUTER?

A computer is a machine with an intricate network of electronic circuits thatoperate switches or magnetize tiny metal cores.
The switches, like the cores,are capable of being in one or two possible states, that is, on or off;
magnetized or demagnetized.
The machine is capable of storing andmanipulating numbers, letters, and characters (symbols).

The basic idea of a computer is that we can make the machine do what wewant by inputting signals that turn certain switches on and turn others off, ormagnetize or do not magnetize the cores.

The basic job of computers is processing of information.
For this reasoncomputers can be defined as devices which accept information in the form ofinstructions, called a program, and characters, called data, performmathematical and / or logical operations on the information, and then supplyresults of these operations.
The program, or part of it, which tells thecomputers what to do and the data, which provide the information needed tosolve the problem, are kept inside the computer in a place called memory.

It is considered that computers have many remarkable powers.
Howevermost computers, whether large or small, have three basic capabilities.

First, computers have circuits for performing arithmetic operations, such as:addition, subtraction, division, multiplication and exponentiation.

Second, computers have a means of communicating with the user.
After all, ifwe couldn’t feed information in and get results back, these machineswouldn’t be of much use.
Some of the most common methods of inputtinginformation are to use terminals, diskettes, disks and magnetic tapes.
Thecomputer’s input device (a disk drive or tape drive) reads the information intothe computer.
For outputting information two common devices used are: aprinter, printing the new information on paper, and a cathode-ray-tubedisplay, which shows the results on a TV-like screen.

Third, computers have circuits which can make decisions.
The kinds ofdecisions which computer circuits can make are not of the type: «Who wouldwin the war between two countries?»
or «Who is the richest person in theworld?»
Unfortunately, the computer can only decide three things, namely: Isone number less than another?
Are two numbers equal?
and, Is one numbergreater than another?

A computer can solve a series of problems and make thousands of logicaldecisions without becoming tired.
It can find the solution to a problem in afraction of the time it takes a human being to do the job.

A computer can replace people in dull, routine tasks, but it works according tothe instructions given to it.
There are times when a computer seems tooperate like a mechanical ‘brain’, but its achievements are limited by theminds of human beings.
A computer cannot do anything unless a person tellsit what to do and gives it the necessary information;
but because electricpulses can move at the speed of light, a computer can carry out greatnumbers of arithmetic-logical operations almost instantaneously.
A personcan do the same, but in many cases that person would be dead long beforethe job was finished.

Видео:Английский, вариант 1Скачать

Английский, вариант 1

английские эквиваленты следующим словосочетаниям:

Дайте английские эквиваленты следующим словосочетаниям:
1) можешь пойти, куда пожелаешь;
2) проветривать комнату;
3) поздний завтрак;
4) яичница-глазунья;
5) разговор (беседа) по душам;
6) испытывать недостаток времени.

Английские эквиваленты следующих словосочетаний

You may go wherever you want
To air a room
Late breakfast
Fried eggs
A heart-to-heart talk
To have little time/ To have a lack of time/ to lack for time

🌟 Видео

Почему "Дик" = "Ричард", а "Мэри" это "Полли"? Имена в английском | Virginia Beowulf #shortsСкачать

Почему "Дик" = "Ричард", а "Мэри" это "Полли"? Имена в английском | Virginia Beowulf #shorts

Контрольная 5 по английскому (United States Congress)Скачать

Контрольная 5 по английскому (United States Congress)

Английский, вариант 3 (New York)Скачать

Английский, вариант 3 (New York)

Если сможете перевести все слова, то у вас уровень A1Скачать

Если сможете перевести все слова, то у вас уровень A1

Контр 4 по англ (The American Constitution as supreme law)Скачать

Контр 4 по англ (The American Constitution as supreme law)

Урок 4. Часть 1. Эквивалентность и адекватность переводаСкачать

Урок 4. Часть 1. Эквивалентность и адекватность перевода

ТЕОРИЯ КОМИССАРОВА ДЛЯ «ЧАЙНИКОВ» | Лекция профессора Д.И. Ермоловича на #cosinespiСкачать

ТЕОРИЯ КОМИССАРОВА ДЛЯ «ЧАЙНИКОВ»  | Лекция  профессора Д.И. Ермоловича на #cosinespi

Английский (The English Political Heritage)Скачать

Английский (The English Political Heritage)

Контрольная 4 по англ (SOLUTION)Скачать

Контрольная 4 по англ (SOLUTION)

Англ (INVENTIONS OF THE 21st CENTURY)Скачать

Англ (INVENTIONS OF THE 21st CENTURY)

Шарит за английский 😂 #shortsСкачать

Шарит за английский 😂 #shorts

Артикли в английском языке - a, an, theСкачать

Артикли в английском языке - a, an, the

ТОП СОВЕТЫ как запомнить АНГЛИЙСКИЕ слова!Скачать

ТОП СОВЕТЫ как запомнить АНГЛИЙСКИЕ слова!

Англ, вар 2 (ENGINEERING: ART OR SCIENCE)Скачать

Англ, вар 2 (ENGINEERING: ART OR SCIENCE)

Порядок прилагательных в английском языкеСкачать

Порядок прилагательных в английском языке
Поделиться или сохранить к себе: